innerftlogo
  • twitter
  • facebook
  • LinkedIn
  • youtube

PELITEKNOLOGIAN LINJA
"Ahlmanin peliteknologiakoulutuksen avulla olisin voinut skipata monta koulutusvuotta"

  • Koulutusaika
    14.8.2018 - 24.5.2019
  • Haku
    22.7.2018 mennessä

 Kysy peruutuspaikkoja koulutuspäällikkö Jari Yltävä p. 050 383 3941

peli_linja2.jpg
Pssst, joko kuulit uutiset? Kaikki taideaineiden ja pelialan koulutuksemme siirtyvät kesällä Tampereelle!

Ahlmanin peliteknologiakoulutus saa opiskelijoilta kehuja tasokkaasta opetuksesta, joustavuudesta ja tekemällä oppimisesta. Vastuukouluttaja puolestaan toivoo, että olisi itse saanut käydä saman linjan.

Ahlmanin peliteknologian koulutus on harvinaislaatuinen koko Suomen mittapuissa. Vuoden mittainen linja valmistaa sekä jatko-opintoihin että työelämään monipuolisesti ja perusteellisesti.

- Täällä pistetään opetukseen kunnolla paukkuja! Jos olisin saanut itse käydä tämän linjan, olisin voinut skipata monta koulutusvuotta ja välttää ison määrän yrittäjyyden sudenkuoppia, sanoo vastuukouluttaja Risto Koskenkorva.

Peliteknologian linjalle ei ole tasovaatimusta, mutta matematiikan osaamisesta ja aiemmista harrasteprojekteista on hyötyä. Joel Keskinen aloitti koodaamisen melko nollista, mutta nyt tilanne on täysin erilainen.

- Koulutuksesta saa todella paljon irti! Me opitaan tekemällä peliprojekteja.

Yhteistyö Ahlmanin muiden linjojen kanssa tekee annista entistä monipuolisemman. Kirjoittajalinjalta saa eväitä pelin juoneen, musiikkilinjalta audioon ja kuvataide- sekä visuaalisen pelisuunnittelun linjalta ilmeeseen. Myös yrittäjyysnäkökulma on tärkeä.

- Omalle tuotteelle voi etsiä julkaisukanavaa ja toisaalta samanhenkisiin ihmisiin tutustuminen saattaa sytyttää kipinän uudelle idealle, Risto kertoo.

Pelialalla verkostoituminen on tärkeää: luvassa onkin yrityskäyntejä ja alan osaajien vierailuluentoja. Joel pitää niitä tärkeinä kokonaisuuden osina.

- Mä oon tosi tyytyväinen. Jos on mitään mielenkiintoa koodaamiseen, kannattaa hakea Ahlmanin peliteknologian koulutukseen!

Kansanopiston lukuvuosi, lomat, opiskelukustannukset ja opintotuki 2018 - 2019

Lukuvuosi

Opintolinjojen syyslukukausi alkaa 14.8.2018 ja päättyy 21.12.2018.
Kevätlukukausi alkaa 7.1.2019 ja päättyy 24.5.2019.
Syyslukukausi on 18 viikkoa ja kevätlukukausi on 19 viikkoa, yhteensä 37 viikkoa.

Lomat

Syysloma 15. - 21.10.2018
Joululoma 22.12.2018 - 6.1.2019
Talviloma 25.2. - 3.3.2019

Hakuajat

Haku 22.7.2018 mennessä.

Opiskelukustannukset

Keskimääräiset opiskelukustannukset linjoilla asumistason mukaan:

Opetus + lounas:
Opetus+lounas 90 - 95€/ vko

Opetus + ruoka + majoitus/vko*

  • Opetus+ruoka+majoitus 2hh ma-pe 125€/ vko
  • Opetus+ruoka+majoitus 2hh ma-su 145€/ vko

* Viikkomaksu sisältää opetuksen, majoituksen sekä ruokailut maanantaista perjantaihin.

Lukuvuonna 2018 - 19 on 37 opintoviikkoa.

Majoitus

Huoneen voi varata maanantaista sunnuntaihin lisämaksusta.

Ruokailut

Aamiainen, lounas ja päivällinen (maanantaina ei tarjoilla aamiaista ja perjantaina ei
päivällistä).

Materiaali-, instrumentti- ja tulostemaksut

Mahdolliset maksut ilmoitetaan kunkin opintolinjan esittelytekstissä

Opintotuki

Kansanopistossa opiskeleva on oikeutettu saamaan valtion opintotukea. Vähintään 2 kuukauden päätoiminen opiskelu oikeuttaa valtion opintotukeen. Myös 8 viikon mittainen monimuoto-opiskelu oikeuttaa opintotukeen (laajuusvaatimuksena 3 opintoviikkoa/kk). Opintotukea voi hakea heti opiskelupaikan varmistumisen jälkeen. Kansanopiston asuntolassa asuva voi hakea myös asumislisää.

Kela suosittelee sähköistä asiointipalvelua. Täytä opintotukihakemus osoitteessa:

http://www.kela.fi/opintotuki_nain-haet

Tarkemmat tiedot opintotuen myöntämisperusteista saat osoitteesta www.kela.fi

Yhteystiedot

Koulutus järjestetän Tampereella
Hallilantie 24
33820 Tampere

vaihde 03 3399 2500
sp. orivedenopisto@ahlman.fi

Koulutusinfo

peliteknologialinja

Ohjemointikieli: C#
Pelimootti: Unity
Versionhallinta: Git (SourceTree)
IDE: Monodevelop ja Visual Studio
VR: SteamVR (Vive)

Pääsyvaatimus:
18 vuoden ikä

#ahlmanpeli